Joga v Zen Flow

Fyzio JOGA

Fyzio joga nám umožní kompenzovať naše postavenie tela a dýchacie stereotypy, v ktorých sme väčšinu bežného dňa a preto je veľmi vhodná pre všetkých so sedavým zamestnaním a pre ľudí s bolesťami chrbtice. Na hodinách fyzio jogy budeme kombinovať uvoľňujúce a posilňujúce cviky a jogové pozície, aby sme  umožnili v tele navodiť svalovú rovnováhu a postupne budovať správne pohybové návyky. Budeme mať príležitosť vnímať náš dych, správne ho smerovať a uvedomovať si prácu našich svalov a kĺbov pri rôznych cvikoch. Vďaka variáciám jednotlivých pozícií je cvičenie vhodné pre začiatočníkov ako aj pokročilých.

POWER /ENERGY Flow

Lekcia je zameraná na rozhýbanie celého tela, posilnenie svalových partií a uvoľnenie mysle. Hodina začína úvodným stíšením a naladením sa na svoj dych, z pomalších asán plynulo prechádzame do dynamickejšej časti lekcie, kedy zlepšujeme fyzickú kondíciu, formujeme postavu, pracujeme na držaní tela. Pravidelným cvičením power yogy sa zlepšuje sila, mobilita kĺbov a pružnosť svalových tkanív. Predchádzame tak bolestiam chrbta, podporujeme koncentráciu a upokojujeme myseľ. Výsledkom je okrem vyplavených endorfínov, spokojné silné telo a šťastná myseľ. Hodiny power yogy sú určené pre každého, kto má rád dynamickejšie štýly cvičenia alebo sa chce dať do formy, či po práci dobiť energiu.

Bacis Joga (joga pre začiatočníkov)

Nemáte skúsenosti s jogou a radi by ste začali? Počas tejto hodiny vás prevedieme základnými asánamy, ktoré sú prispôsobené pre začiatočníkov. Pri cvičení kladieme  dôraz hlavne na individuálny prístup a techniku pozície, aby sa cvičila správne a dôsledne. Hodina je vedená v duchu strečingu, objavovania a spoznávania svojho tela, ktoré je zo svalov, kĺbov a kostí. Počas hodiny sa snažíme upokojiť našu myseľ, dostať telo do fyzickej rovnováhy a aktívneho oddychu. 

BODYform

Cez kreatívne asány nájdeme rovnováhu fyzického tela, posilníme svaly a zregenerujeme celý organizmus. Cvičenie na tejto hodine je dynamickejšie a je sprevádzané uvedomeným dychom, s ktorým keď splynieme, dokážeme ho premeniť na úžasný nástroj odbúrania stresu, odstránenia blokov a ukľudnenia našej mysle. Hodina je určená pre všetkých, ktorí si radi nájdu čas pre svoje telo,  radi trénujú vytrvalosť a rozvíjajú svoju výdrž. Hodina je určená pre mierne pokročilých, ale môžu sa k nám pripojiť aj začiatočníci...

YIN Joga 

Yin joga vychádza z taoistickej koncepcie energií jin a jang. Je to prax kľudnej sily a je úžasným doplnením k iným jangovým/pohybovým formám cvičenia. Yin joga priaznivo ovplyvňuje prúdenie životnej energie (Chi). V pozíciách (asánach) sa zotrváva 3-5 minút. Ukotvuje nás v prítomnom okamihu a pomáha nám kultivovať slobodný a radostný prístup k životu. Ďalšími benefitmi sú napríklad zlepšenie spánku, trávenia, celkovej nálady, posilní imunitu a pomôže k lepšej flexibilite kĺbov... Krásne harmonizuje telo aj myseľ...

Energy Flow Joga

Tam kde sústredime našu pozornosť tam prúdi naša energie. Počas hodiny Energy Flow posilníme telo a ukľudníme myseľ. Hodina je príjemne dynamická a osviežujúca. Tento aktívny relax nám pomôže odreagovať sa pri stresových zamestnaniach. Cvičenie priaznivo pôsobí na chrbticu, spevňuje svalový tonus a redukuje hmotnosť. Zároveň buduje flexibilitu, a znižuje možnosť pre zranenia. Pôsobí detoxikačne a zrýchľuje metabolizmus.

Joga Femine

Hodiny venované výhradne ženám. Prostredníctvom jemných jogových pozícií sa budeme viac prepájať so svojou ženskou stránkou, prehlbovať prirodzenú ženskú energiu, krásu a jemnosť. Postupne uvoľníme bedrá, budeme posilňovať panvové dno, otvárať srdce a aktivovať láskyplnú vyživujúcu ženskú energiu. Na hodinách si úžasne oddýchnete, uvoľníte sa a vrátite sa k svojmu prirodzenému ja bez nutnosti podávať akékoľvek výkony.  

 
Yin & Yang Joga
Jin a Jang sú rozdielne, ale zároveň sa priťahujú.  Na jednej strane je jang – mužská energia, ktorá je dominantná, dravá a dynamická. Jang jóga je zameraná na posilnenie svalov, prekrvenie a prehriatie tela. Na druhej strane je jin – ženská energia, ktorá je mäkká, pasívnejšia, chápavá a nežná. Jin jóga pracuje prevažne s dolnou časťou tela, a väčšina pozícií je v ľahu alebo v sede. Hodina jin jang jógy prepája obe energie, jemnosť a silu, hľadá rovnovážnu polohu. Hodina začína uvedomením si tela a dychu, jemným preťahovaním, prípravou tela na jangovú časť cez pozdravy slnku, ľahkou vinyasou a postupne sa skľudňuje v jinových pozíciach, kde sa ukľudní celý nervový systém, telo a myseľ. Cvičením oboch štýlov vo vzájomnej harmónií dosiahnuť úplnej rovnováhy tela, mysle a duše. Hodina je vhodná pre začiatočníkov, aj pre pokročilých.

Joga a TELO

Na hodine Joga & TELO sa zameriame na špecifickú časť tela či zlepšenie určitej schopnosti. Budeme rozvíjať flexibilitu a popracujeme aj na posilnení svalstva. Hodiny sú zamerané na otváranie hrudníka, starostlivosť o zdravý chrbát, ale aj uvoľnenie bedier, kde sa nám často ukladá fyzické napätie a emočný stres. Súbor rotačných asán nám pomôže s trávením a detoxikáciou organizmu. Postupne prejdeme jednotlivými časťami tela a pomaly budeme rozvíjať rovnováhu, naťahovať šľachy a posilňovať svaly, pričom budeme kombinovať jednoduché aj zložitejšie asány a správne dýchanie. Aj keď bude cvičenie špecifickejšie zamerané na danú oblasť, môžete sa tešiť na blahodárne a uvoľňujúce účinky, ktoré pocíti celé vaše telo!

Bodyterapia Joga

Na hodine Bodyterapia sa budeme s pozíciami oboznamovať tak, aby ste si vybudovali pevné a zdravé základy, na ktorých môžete ďalej stavať. Vďaka tomu, že prax budeme prepájať aj s bodyterapeutickými metódami, bude sa pozitívne meniť aj váš vzťah k vlastnému telu. Dôležitou súčasťou bude práca s dychom, emóciami, spevňovanie panvového dna. Okrem praktických zručností v joge získate aj veľmi veľa užitočných informácií o svojom tele, jeho anatómii a aj o tom, ako ho dostať späť nielen do harmónie, ale aj do formy. 

Iyengar Joga

Iyengar yoga, pomenovaná po B.K.S. Iyengar, je druh Hatha yogy, ktorá zdôrazňuje detail, presnosť a zarovnanie tela pri vykonávaní pozície (ásany) a pri ovládaní a predlžovanie dychu (Pranayama). Často sa využívajú pomôcky, ako sú napr. Pásky, bloky, vankúše, dosky alebo deky ako pomocníkov pri vykonávaní asan. Pomôcky umožňujú študentom vykonávať ásan správne, správnym smerom, s minimálnym rizikom zranenia či prehnaného pretiahnutia, a pozície sú dostupné ako mladým tak aj starším ľuďom.

Active Joga
lekcia nám prináša prácu s telom a myslov kde ostávame  bdelí so živou pozornosťou seba a okolia, pričom jednotlivé pozície aktívne vypracovávame. Po prekonaní takýchto malých výziev  sa dostávame bližsie k vrcholu, čím sa spontánne dostavuje radosť a uvoľnenie. Vedomie aktívne formuje telo, čím dochádza k väčšej nezávislosti od tela ale zároveň k jeho lepšiemu a najmä zdravšiemu posilneniu.

Kundalini Joga

Čo je Kundalini jóga?
Kundalini joga je známa pre svoj transformačný efekt. Praktikovanie kundalini jogy posilňuje našu fyzický silu, výdrž a kognitívne funkcie ako aj naše emočné zdravie. V praxi ide hlavne o zameranie sa na transformáciu energie.Najvačším rozdielom medzi kundalini jogou a inými jogami je, že kundalini joga má v sebe zakomponovaný dynamický pohyb, dýchacie cvičenia, mantry, meditácie, hudbu a hlbokú relaxáciu, a to v rámci špecifických cvičení. Kombinácia takýchto cvičení sa volá krija. Medzi niektoré benefity krije je možné zahrnúť elimináciu hnevu, posilnenie intuície alebo nášho odhodlania. Niektoré krije sa zamariavajú viac na naše fyzické zdravie napríklad tým, že sa zaktivizuje trávenie, zlepší spánok alebo zvýši  telesná energia.Kundalini joga je transformačný systém, ktorý pomáha uvoľnovať enegetické bloky v nás. Je zameraná na harmonizovanie nášho hormonálneho systému ako aj revitalizáciu nášho  nervového systému. Pomáha pri budovaní, balansovaní a spriechodnení jemného systému našich energetických kanálov ako aj našich čakier. Keď sa energia voľne pohybuje cez naše čakry, tak stimuluje naše mentálne, fyzické a duchovné zdravie. Vytvorí sa jasnosť, ktorá vychádza z našho vnímania, myslenia a intuície.

GONG a Kundalini

Zvuk a vibrácie gongu nám pomôžu vytvoriť meditatívny stav a hlbokú relaxáciu. Gong je úžasný transformačný a zároveň terapeutický nástroj, ktorý Vám pomóže odhaliť Vaše skryté "Ja" a pracovať s Vašimi uzatvorenými negatívnymi emóciami o ktorých ste možno ani nevedeli. Tieto uzatvorené emócie vedia výrazným spôsobom ovplyvňovať Váš život, bez toho aby ste si to vóbec uvedomovali. Gong má tú magickú moc, že dokáže pracovať s takýmito emóciami a vplývať na fyzické, mentálne a spirituálne aspekty Vášho života. Ak v sebe cítite potrebu, že chcete vo svojom živote niečo zmeniť, tak toto podujatie je práve pre Vás. Okrem iného gongová meditácia má pozitívny vplyv na zvládanie vysokého krvného tlaku, stresu, úzkosti, depresii, nespavosti, či chronickej bolesti. Ak chcete ovplyvniť Váš doterajší život, vyliečiť disharmóniu tela a mysle a zažiť niečo ľudsky transformačné, príďte vyskúšať gongovú meditáciu spojenú s kundalini jógu.

Detská joga

Na hodinách detskej jogy sa učia deti objavovať svoje telo, dych a myseľ, a to veselým a hravým spôsobom. Joga má na detské telo veľmi blahodarný účinok. S pomocou obrázkov, jednoduchých hier a napodobňovania deti získavajú lepšiu koordináciu, flexibilitu a vedomie svojho tela. Jednoduché dychové cviky a vizualizácia učia deti sústrediť sa, uvoľniť, stimulovať imagináciu a uvoľniť energiu bezpečným a hravým spôsobom.

Gravid Joga (pre mamičky a ich bábätká v brušku)

Tehotenstvo je výnimočné obdobie pre každú ženu. Malý zázrak vám rastie v brušku a meníte sa zo dňa na deň. Emócie a nálady skáču z hormonálnych premien, fyzické telo cíti obrovské zmeny (únavu, kŕče, bolesti, priberanie) o tlaku a žalúdočných nevoľnostiach ani nemusím hovoriť :) ...nuž je to krásne obdobie aj vďaka takýmto skúsenostiam!

 

Gravid joga prináša úžasné benefity pre tehotné mamičky na fyzickej a emočnej úrovni. Jemné naťahovacie cviky, dýchacie techniky, práca s panvou, upokojenie a napájanie sa na bábätko v meditáciách je nesmierne terapeucké a pomôže mamičke lepšie zvládnuť náročné fázy tehotenstva a prípravu na pôrod.

 

Výhody Gravid jogy:

  • rozvoj flexibility a svalovej sily v oblasti pánvy, chrbta, ramien a šije

  • správne držanie tela a sila postoja

  • pomáha pri bolestiach chrbtice a opuchu nôh

  • posilnenie panvového dna, ktoré pripraví ženské telo na pôrod

  • emočné a fyzické uvoľnenie 

  • správne dýchacie cvičenia 

  • lepšie okysličenie celého organizmu

  • upokojenie (zníženie napätia a stresu)

  • prepojenie sa s bábätkom

  • spomalenie, počúvanie a pozorovanie vlastného tela

  • lepší spánok

  • nové priateľstvá :)

 

Kedy začať?

Keďže prvý trimester je najrizikovejšie obdobie netreba vytvárať na seba tlak. Ženám, ktoré necvičili a nemajú žiadne skúsenosti s cvičením sa odporúča začať s Gravid jogou na konci prvého alebo na začiatku druhého trimestra. Je to však veľmi individuálne a vždy je lepšie to radšej konzultovať s vaším ošetrujúcim lekárom. Záleží tiež od kondície mamičky a či má skúsenosti aj s iným typom jogy. Ak nemáte rizikové tehotenstvo môžete sa joge venovať počas celého tehotenstva samozrejme s jemnosťou a ľahkosťou. Naše telo je inteligentné a vždy vie čo práve potrebuje, ak sa oň staráme s láskou a vieme ho vypočuť.

Relaxačné cvičenia / Relax Joga

Existuje veľa možností ako zmierniť, či odstrániť psychické napätie a preladiť sa do životnej pohody. Jedným z overených spôsobov, ako možno takýto stav dosiahnuť je autogénnym tréningom. Autogénny tréning je systematický nácvik schopnosti navodiť si stav pokoja a uvoľnenia. 

Ide o psychoterapeutickú metódu, ktorá má relaxačné účinky a na telo a psychiku pôsobí regeneračne a uvoľňujúco. Relaxácia je vhodná metóda pri nadmernom alebo dlhodobom strese, zníženej schopnosti odpočívať, prílišnom preberaní zodpovednosti, stavoch vyčerpania, úzkosti a iných somatických ťažkostí. Upokojuje nervovú sústavu a pomáha harmonizovať činnosť vnútorných orgánov. Pri pravidelnom nácviku autogénneho tréningu sa zlepšuje celková životná pohoda, vyrovnanosť, koncentrácia aj zvládanie stresu.

Cvičenie je vhodné pre všetky vekové kategórie, nie je fyzicky náročné a nemá žiadne nepriaznivé vedľajšie účinky. Autogénny tréning si môžete u nás priamo vyskúšať a pokračovať doma alebo môžete pravidelne na relaxačné cvičenia dochádzať.