Naša Joga a kurzy

Zdravý chrbát

Chrbtica je symbolom podpory v živote, je to náš strom života. Problémy s chrbtom alebo chrbticou znamená, že by mali začat viac vedome dýchať a hlavne posilniť svalovú nerovnováhu, ktorá je dôsledkom nedostatku pohybu a stereotypu. Táto hodina je zameraná na zmiernenie až odstránenie bolesti chrbta, uvoľnenie hrudníka a celèho našeho koreñového systému. Je vhodná pre vystersovanych ľudí so stuhnutými bedrami, stuhnutým hrudníkom a pre tých, ktorých trápia bolesti chrbta a hladajú upokojenie. Hodina je veľmi pomalá, relaxačná a meditavnívna.

Joga pre začiatočníkov

Nemáte skúsenosti s jogou a radi by ste začali? Počas tejto hodiny vás prevedieme základnými asánamy, ktoré sú prispôsobené pre začiatočníkov. Pri cvičení kladieme  dôraz hlavne na individuálny prístup a techniku pozície, aby sa cvičila správne a dôsledne. Hodina je vedená v duchu strečingu, objavovania a spoznávania svojho tela, ktoré je zo svalov, kĺbov a kostí. Počas hodiny sa snažíme upokojiť našu myseľ, dostať telo do fyzickej rovnováhy a aktívneho oddychu. 

Joga FLOW 

Cez kreatívne asány nájdeme rovnováhu fyzického tela, posilníme svaly a zregenerujeme celý organizmus. Cvičenie na tejto hodine je dynamickejšie a je sprevádzané uvedomeným dychom, s ktorým keď splynieme, dokážeme ho premeniť na úžasný nástroj odbúrania stresu, odstránenia blokov a ukľudnenia našej mysle. Hodina je určená pre všetkých, ktorí si radi nájdu čas pre svoje telo,  radi trénujú vytrvalosť a rozvíjajú svoju výdrž. Hodina je určená pre mierne pokročilých, ale môžu sa k nám pripojiť aj začiatočníci...

JIN Joga 

Yin joga vychádza z taoistickej koncepcie energií jin a jang. Je to prax kľudnej sily a je úžasným doplnením k iným formám cvičenia. Yin joga priaznivo ovplyvňuje prúdenie životnej energie (Chi). V pózach (asánach) sa zotrváva 3-5 minút. Ukotvuje nás v prítomnom okamihu a pomáha nám kultivovať slobodný a radostný prístup k životu. Ďalšími benefitmi sú napríklad zlepšenie spánku, trávenia, celkovej nálady, posilní imunitu a pomôže k lepšej flexibilite kĺbov...Krásne harmonizuje telo aj myseľ...

Energy Flow Joga

Tam kde sústredime našu pozornosť tam prúdi naša energie. Počas hodiny Energy Flow posilníme telo a ukľudníme myseľ. Hodina je príjemne dynamická a osviežujúca. Tento aktívny relax nám pomôže odreagovať sa pri stresových zamestnaniach. Cvičenie priaznivo pôsobí na chrbticu, spevňuje svalový tonus a redukuje hmotnosť. Zároveň buduje flexibilitu, a znižuje možnosť pre zranenia. Pôsobí detoxikačne a zrýchľuje metabolizmus.

Joga Balans

Jemná Joga Balans pomáha prepájať telo a myseľ prostredníctvom dychu do rovnováhy. Jemný spôsob praktikovania jógových pozícií podporuje regeneráciu organizmu, redukuje napätie, stres a je ideálny, ako relax po práci. Ide o lekcie pomalého, kľudného cvičenia s nenáročným priebehom, ktoré sa zameriavajú na upokojenie mysle a stabilizáciu tela. Cieľom je, aby ste odchádzali z pozitívnou energiou a s úsmevom na tvári. 

 

Jing & Jang Joga

Jin a Jang sú rozdielne, ale zároveň sa priťahujú.  Na jednej strane je jang – mužská energia, ktorá je dominantná, dravá a dynamická. Jang jóga je zameraná na posilnenie svalov, prekrvenie a prehriatie tela. Na druhej strane je jin – ženská energia, ktorá je mäkká, pasívnejšia, chápavá a nežná. Jin jóga pracuje prevažne s dolnou časťou tela, a väčšina pozícií je v ľahu alebo v sede. Hodina jin jang jógy prepája obe energie, jemnosť a silu, hľadá rovnovážnu polohu. Hodina začína uvedomením si tela a dychu, jemným preťahovaním, prípravou tela na jangovú časť cez pozdravy slnku, ľahkou vinyasou a postupne sa skľudňuje v jinových pozíciach, kde sa ukľudní celý nervový systém, telo a myseľ. Cvičením oboch štýlov vo vzájomnej harmónií dosiahnuť úplnej rovnováhy tela, mysle a duše. Hodina je vhodná pre začiatočníkov, aj pre pokročilých.

Joga & TELO

Na hodine Joga & TELO sa zameriame na špecifickú časť tela či zlepšenie určitej schopnosti. Budeme rozvíjať flexibilitu a popracujeme aj na posilnení svalstva. Hodiny sú zamerané na otváranie hrudníka, starostlivosť o zdravý chrbát, ale aj uvoľnenie bedier, kde sa nám často ukladá fyzické napätie a emočný stres. Súbor rotačných asán nám pomôže s trávením a detoxikáciou organizmu. Postupne prejdeme jednotlivými časťami tela a pomaly budeme rozvíjať rovnováhu, naťahovať šľachy a posilňovať svaly, pričom budeme kombinovať jednoduché aj zložitejšie asány a správne dýchanie. Aj keď bude cvičenie špecifickejšie zamerané na danú oblasť, môžete sa tešiť na blahodárne a uvoľňujúce účinky, ktoré pocíti celé vaše telo!

Bodyterapia Joga

Na hodine Bodyterapia sa budeme s pozíciami oboznamovať tak, aby ste si vybudovali pevné a zdravé základy, na ktorých môžete ďalej stavať. Vďaka tomu, že prax budeme prepájať aj s bodyterapeutickými metódami, bude sa pozitívne meniť aj váš vzťah k vlastnému telu. Dôležitou súčasťou bude práca s dychom, emóciami, spevňovanie panvového dna. Okrem praktických zručností v joge získate aj veľmi veľa užitočných informácií o svojom tele, jeho anatómii a aj o tom, ako ho dostať späť nielen do harmónie, ale aj do formy. 

Iyengar Joga

Iyengar yoga, pomenovaná po B.K.S. Iyengar, je druh Hatha yogy, ktorá zdôrazňuje detail, presnosť a zarovnanie tela pri vykonávaní pozície (ásany) a pri ovládaní a predlžovanie dychu (Pranayama). Často sa využívajú pomôcky, ako sú napr. Pásky, bloky, vankúše, dosky alebo deky ako pomocníkov pri vykonávaní asan. Pomôcky umožňujú študentom vykonávať ásan správne, správnym smerom, s minimálnym rizikom zranenia či prehnaného pretiahnutia, a pozície sú dostupné ako mladým tak aj starším ľuďom.

Ranná Joga

Flow and stillness - plynutie a nehybnosť. Spojenie dynamického pohybu, ktorý prináša vinyasa, pozdržania polôh z tradičnej hathy a nášho dychu. Pohybujeme sa cez flow - plynulé spojenie polôh, ale takisto objavujeme jednotlivé asány, kde treba pribrzdiť, zastaviť, precítiť a hlavne priniesť priestor na adjustáciu danej polohy. Každý týždeň nás čaká téma - či už anatomická, asánová, alebo podľa ročného obdobia, zameraná na konkrétnu čakru či emóciu. Skôr než na zložité asány sa táto hodina sústredí na funkčné využitie, objavovanie vlastného tela a jeho možností s prihliadnutím na individuálnu anatómiu, preto je vhodná pre začiatočníkov a mierne pokročilých.

Kundalini Joga

Čo je Kundalini jóga?
V Kundalini jóge pracujeme na úrovni tela, mysle a našej duše = zahŕňa fyzické cvičenia, relaxáciu, meditáciu, mantrovanie, pranajámy. Pravideľnou praxou dokážeme pozdvihnúť našu energiu od strachu k vibrácii lásky. Až keď sa zbavíme zbytočného strachu, často zakoreneného už v detstve, dokážeme uvoľniť miesto pre pokoj, harmóniu, balans, porozumenie, súcit, lásku a radosť:)Je známe, že Kundalini Jóga je 16x účinnejšia ako Hatha jóga. Dôvodom je, že sme 16x rýchlejšie konfrontovaní s našimi problémovými témami. Ako vyslovil Yogi Bhajan: "Nepovedal som vám, že už nikdy nebudete mať problémy. Povedal som, že budete schopní vyriešiť ich."

Detská joga

Na hodinách detskej jogy sa učia deti objavovať svoje telo, dych a myseľ, a to veselým a hravým spôsobom. Joga má na detské telo veľmi blahodarný účinok. S pomocou obrázkov, jednoduchých hier a napodobňovania deti získavajú lepšiu koordináciu, flexibilitu a vedomie svojho tela. Jednoduché dychové cviky a vizualizácia učia deti sústrediť sa, uvoľniť, stimulovať imagináciu a uvoľniť energiu bezpečným a hravým spôsobom.

Gravid Joga (pre mamičky a ich bábätká v brušku)

Tehotenstvo je výnimočné obdobie pre každú ženu. Malý zázrak vám rastie v brušku a meníte  sa zo dňa na deň. Emócie a nálady skáču z hormonálnych premien, fyzické telo cíti obrovské zmeny (únavu, kŕče, bolesti, priberanie) o tlaku a žalúdočných nevoľnostiach ani nemusím hovoriť :)...nuž je to krásne obdobie aj vďaka takýmto skúsenostiam!

 

Gravid joga prináša úžasné benefity pre tehotné mamičky na fyzickej a emočnej úrovni. Jemné naťahovacie cviky, dýchacie techniky, práca s panvou, upokojenie a napájanie sa na bábätko v meditáciách je nesmierne terapeucké a pomôže mamičke lepšie zvládnuť náročné fázy tehotenstva a prípravu na pôrod.

 

Výhody Gravid jogy:

  • rozvoj flexibility a svalovej sily v oblasti panvy, chrbta, ramien a šije

  • správne držanie tela a sila postoja

  • pomáha pri bolestiach chrbtice a opuchu nôh

  • posilnenie panvového dna, ktoré pripraví ženské telo na pôrod

  • emočné a fyzické uvoľnenie 

  • správne dýchacie cvičenia 

  • lepšie okysličenie celého organizmu

  • upokojenie (zníženie napätia a stresu)

  • prepojenie sa s bábätkom

  • spomalenie, počúvanie a pozorovanie vlastného tela

  • lepší spánok

  • nové priateľstvá:)

 

Kedy začať?

Keďže prvý trimester je najrizikovejšie obdobie netreba vytvárať na seba tlak. Ženám, ktoré necvičili a nemajú žiadne skúsenosti s cvičením sa odporúča začať s Gravid jogou na konci prvého alebo na začiatku druhého trimestra. Je to však veľmi individuálne a vždy to odporúčam  radšej konzultovať s vaším ošetrujúcim lekárom. Záleží tiež od kondície mamičky a či má skúsenosti aj s iným typom jogy. Ak nemáte rizikové tehotenstvo môžete sa joge venovať počas celého tehotenstva samozrejme s jemnosťou a ľahkosťou. Naše telo je inteligentné a vždy vie čo práve potrebuje ak sa oň staráme s láskou a vieme ho vypočuť.

Relaxačné cvičenia

Existuje veľa možností ako zmierniť, či odstrániť psychické napätie a preladiť sa do životnej pohody. Jedným z overených spôsobov, ako možno takýto stav dosiahnuť je autogénnym tréningom. Autogénny tréning je systematický nácvik schopnosti navodiť si stav pokoja a uvoľnenia. 

Ide o psychoterapeutickú metódu, ktorá má relaxačné účinky a na telo a psychiku pôsobí regeneračne a uvoľňujúco. Relaxácia je vhodná metóda pri nadmernom alebo dlhodobom strese, zníženej schopnosti odpočívať, prílišnom preberaní zodpovednosti, stavoch vyčerpania, úzkosti a iných somatických ťažkostí. Upokojuje nervovú sústavu a pomáha harmonizovať činnosť vnútorných orgánov. Pri pravidelnom nácviku autogénneho tréningu sa zlepšuje celková životná pohoda, vyrovnanosť, koncentrácia aj zvládanie stresu.

Cvičenie je vhodné pre všetky vekové kategórie, nie je fyzicky náročné a nemá žiadne nepriaznivé vedľajšie účinky. Autogénny tréning si môžete u nás priamo vyskúšať a pokračovať doma alebo môžete pravidelne na relaxačné cvičenia dochádzať.

+421 907 414 213

Račianske mýto 1/C
83102 Bratislava
Slovensko

©2020 BY ZEN FLOW STUDIO