Naša Joga a kurzy

Zdravý chrbát

Chrbtica je symbolom podpory v živote, je to náš strom života. Problémy s chrbtom alebo chrbticou znamenajú, že v živote by ste mali nájsť viac opory, podpory a hlavne posilniť svalovú nerovnováhu, ktorá je dôsledkom nedostatku pohybu a stereotypu. Táto hodina je zameraná na zmiernenie až odstránenie bolesti chrbta a uvoľnenie hrudníka. Je vhodná pre ľudí so stuhnutými bedrami, stuhnutým hrudníkom a pre tých, ktorých trápia bolesti chrbta. Hodina je veľmi pomalá, relaxačná a meditavnívna.

Joga pre začiatočníkov

Nemáte skúsenosti s jogou a radi by ste začali? Počas tejto hodiny vás prevedieme základnými asánamy, ktoré sú prispôsobené pre začiatočníkov. Pri cvičení kladieme  dôraz hlavne na individuálny prístup a techniku pozície, aby sa cvičila správne a dôsledne. Hodina je vedená v duchu strečingu, objavovania a spoznávania svojho tela a svalov. Počas hodiny sa snažíme upokojiť našu myseľ, dostať telo do fyzickej rovnováhy a aktívneho oddychu. 

Joga FLOW 

Cez kreatívne asány nájdeme rovnováhu fyzického tela, posilníme svaly a zregenerujeme celý organizmus. Cvičenie na tejto hodine je dynamickejšie a je sprevádzané uvedomeným dychom, s ktorým keď splynieme, dokážeme ho premeniť na úžasný nástroj odbúrania stresu, odstránenia blokov a ukľudnenia našej mysle. Hodina je určená pre všetkých, ktorí si radi nájdu čas pre svoje telo,  radi trénujú vytrvalosť a rozvíjajú svoju výdrž. Hodina je určená pre mierne pokročilých, ale môžu sa k nám pripojiť aj začiatočníci...

JIN Joga 

Yin joga vychádza z taoistickej koncepcie energií jin a jang. Je to prax kľudnej sily a je úžasným doplnením k iným formám cvičenia. Yin joga priaznivo ovplyvňuje prúdenie životnej energie (Chi). V pózach (asánach) sa zotrváva 3-5 minút. Ukotvuje nás v prítomnom okamihu a pomáha nám kultivovať slobodný a radostný prístup k životu. Ďalšími benefitmi sú napríklad zlepšenie spánku, trávenia, celkovej nálady, posilní imunitu a pomôže k lepšej flexibilite kĺbov...Krásne harmonizuje telo aj myseľ...

Energy Flow Joga

Tam kde sústredime našu pozornosť tam prúdi naša energie. Počas hodiny Energy Flow posilníme telo a ukľudníme myseľ. Hodina je príjemne dynamická a osviežujúca. Tento aktívny relax nám pomôže odreagovať sa pri stresových zamestnaniach. Cvičenie priaznivo pôsobí na chrbticu, spevňuje svalový tonus a redukuje hmotnosť. Zároveň buduje flexibilitu, a znižuje možnosť pre zranenia. Pôsobí detoxikačne a zrýchľuje metabolizmus.

Jemná Joga Balans

Jemná Joga Balans pomáha prepájať telo a myseľ prostredníctvom dychu do rovnováhy. Jemný spôsob praktikovania jógových pozícií podporuje regeneráciu organizmu, redukuje napätie, stres a je ideálny, ako relax po práci. Ide o lekcie pomalého, kľudného cvičenia s nenáročným priebehom, ktoré sa zameriavajú na upokojenie mysle a stabilizáciu tela. Cieľom je, aby ste odchádzali z pozitívnou energiou a s úsmevom na tvári. 

 

Jing & Jang Joga

Jin a Jang sú rozdielne, ale zároveň sa priťahujú.  Na jednej strane je jang – mužská energia, ktorá je dominantná, dravá a dynamická. Jang jóga je zameraná na posilnenie svalov, prekrvenie a prehriatie tela. Na druhej strane je jin – ženská energia, ktorá je mäkká, pasívnejšia, chápavá a nežná. Jin jóga pracuje prevažne s dolnou časťou tela, a väčšina pozícií je v ľahu alebo v sede. Hodina jin jang jógy prepája obe energie, jemnosť a silu, hľadá rovnovážnu polohu. Hodina začína uvedomením si tela a dychu, jemným preťahovaním, prípravou tela na jangovú časť cez pozdravy slnku, ľahkou vinyasou a postupne sa skľudňuje v jinových pozíciach, kde sa ukľudní celý nervový systém, telo a myseľ. Cvičením oboch štýlov vo vzájomnej harmónií dosiahnuť úplnej rovnováhy tela, mysle a duše. Hodina je vhodná pre začiatočníkov, aj pre pokročilých.

Joga & TELO

Na hodine Joga & TELO sa zameriame na špecifickú časť tela či zlepšenie určitej schopnosti. Budeme rozvíjať flexibilitu a popracujeme aj na posilnení svalstva. Hodiny sú zamerané na otváranie hrudníka, starostlivosť o zdravý chrbát, ale aj uvoľnenie bedier, kde sa nám často ukladá fyzické napätie a emočný stres. Súbor rotačných asán nám pomôže s trávením a detoxikáciou organizmu. Postupne prejdeme jednotlivými časťami tela a pomaly budeme rozvíjať rovnováhu, naťahovať šľachy a posilňovať svaly, pričom budeme kombinovať jednoduché aj zložitejšie asány a správne dýchanie. Aj keď bude cvičenie špecifickejšie zamerané na danú oblasť, môžete sa tešiť na blahodárne a uvoľňujúce účinky, ktoré pocíti celé vaše telo!

Bodyterapia Joga

Na hodine Bodyterapia sa budeme s pozíciami oboznamovať tak, aby ste si vybudovali pevné a zdravé základy, na ktorých môžete ďalej stavať. Vďaka tomu, že prax budeme prepájať aj s bodyterapeutickými metódami, bude sa pozitívne meniť aj váš vzťah k vlastnému telu. Dôležitou súčasťou bude práca s dychom, emóciami, spevňovanie panvového dna. Okrem praktických zručností v joge získate aj veľmi veľa užitočných informácií o svojom tele, jeho anatómii a aj o tom, ako ho dostať späť nielen do harmónie, ale aj do formy. 

Iyengar Joga

Iyengar yoga, pomenovaná po B.K.S. Iyengar, je druh Hatha yogy, ktorá zdôrazňuje detail, presnosť a zarovnanie tela pri vykonávaní pozície (ásany) a pri ovládaní a predlžovanie dychu (Pranayama). Často sa využívajú pomôcky, ako sú napr. Pásky, bloky, vankúše, dosky alebo deky ako pomocníkov pri vykonávaní asan. Pomôcky umožňujú študentom vykonávať ásan správne, správnym smerom, s minimálnym rizikom zranenia či prehnaného pretiahnutia, a pozície sú dostupné ako mladým tak aj starším ľuďom.

Ranná Joga

Flow and stillness - plynutie a nehybnosť. Spojenie dynamického pohybu, ktorý prináša vinyasa, pozdržania polôh z tradičnej hathy a nášho dychu. Pohybujeme sa cez flow - plynulé spojenie polôh, ale takisto objavujeme jednotlivé asány, kde treba pribrzdiť, zastaviť, precítiť a hlavne priniesť priestor na adjustáciu danej polohy. Každý týždeň nás čaká téma - či už anatomická, asánová, alebo podľa ročného obdobia, zameraná na konkrétnu čakru či emóciu. Skôr než na zložité asány sa táto hodina sústredí na funkčné využitie, objavovanie vlastného tela a jeho možností s prihliadnutím na individuálnu anatómiu, preto je vhodná pre začiatočníkov a mierne pokročilých.

Kundalini Joga

Čo je Kundalini jóga?
V Kundalini jóge pracujeme na úrovni tela, mysle a našej duše = zahŕňa fyzické cvičenia, relaxáciu, meditáciu, mantrovanie, pranajámy. Pravideľnou praxou dokážeme pozdvihnúť našu energiu od strachu k vibrácii lásky. Až keď sa zbavíme zbytočného strachu, často zakoreneného už v detstve, dokážeme uvoľniť miesto pre pokoj, harmóniu, balans, porozumenie, súcit, lásku a radosť:)Je známe, že Kundalini Jóga je 16x účinnejšia ako Hatha jóga. Dôvodom je, že sme 16x rýchlejšie konfrontovaní s našimi problémovými témami. Ako vyslovil Yogi Bhajan: "Nepovedal som vám, že už nikdy nebudete mať problémy. Povedal som, že budete schopní vyriešiť ich."Predtým, ako prídete si, prosím, prečítajte odporúčaný protokol: http://bit.ly/2jb3rDL

Detská joga

Na hodinách detskej jogy sa učia deti objavovať svoje telo, dych a myseľ, a to veselým a hravým spôsobom. Joga má na detské telo veľmi blahodarný účinok. S pomocou obrázkov, jednoduchých hier a napodobňovania deti získavajú lepšiu koordináciu, flexibilitu a vedomie svojho tela. Jednoduché dychové cviky a vizualizácia učia deti sústrediť sa, uvoľniť, stimulovať imagináciu a uvoľniť energiu bezpečným a hravým spôsobom.

+421 907 414 213

Račianske mýto 1/C
83102 Bratislava
Slovensko

©2018 BY ZEN FLOW STUDIO